miercuri, 29 octombrie 2014

Half Moon Run - Dark Eyes

Neil Finn & Friends - The Climber

Elliott Smith - XO

Chris Bathgate - Fur Curled on the Sad Road

Chris Bathgate - Poor Eliza

Andrew Bird - Weather Systems

luni, 20 octombrie 2014

Proprietățile cojilor de nuci


Cojile de nucă au efecte depurative, stimulente pentru tiroidă, antifungice, bactericide, antiseptice intestinal, dezinfectate gastro-intestinale și renale, vermifuge, tonic-amare, hipoglicemiante, hipotensive, antialergice, antiinflamatoare, cicatrizante, emoliente și calmante.
Indicații terapeutice pentru coji de nuci
Cojile de nuci administrate sub formă de ceai, ajută la curățarea sângelui și subțierea sângelui îngroșat, la întărirea stomacului, îmbunătățirea funcției ficatului și tranzitului intestinal, la tratarea incontinenței urinare sau a infecțiilor cu streptococi, stafilococi, sifilis sau micoze.

Tratamente cu coji de nuci

Lipsa de calciu
Persoanele care considera ca au deficienta de calciu pot recurge la varianta consumului constant de ceai din coji de nuci. Zilnic este indicat sa beti undeva intre o jumatate de litru si un litru din acest tip de lichid.
Dacă aveţi vinişoare şi varice, acestea se pot vindeca dacă faceţi frecţii uşoare sau aplicaţi nişte comprese cu macerat din coajă verde de nucă. Reţeta: se umple un borcan cu coji tăiate mărunt sau tocate. Se toarnă deasupra oţet de mere şi se macerează vreme de trei săptămâni.
Macerat de nuci pentru curățarea sângelui
Se toacă mărunt coaja de la 14 nuci uscate și se pune la macerat vreme de 2 luni jumătate cu 500 ml de țuică. Se ia câte o lingură de macerat, dimineața pe stomacul gol, pentru curățarea vaselor de sânge, tromboză, chisturi, depuneri de săruri, tumori sau mastopatie fibromatoasă.
Ceai de coji de nucă pentru ulcer
Se face o infuzie din membranele uscate (pereții interni care despart miezul) a 4 nuci și o cană de apă clocotită. Se lasă în termos o oră, apoi se strecoară și se ia câte o linguriță dimineața pe stomacul gol.
Afecțiuni digestive, diabet, hipertensiune
Se prepară o tinctură din membranele uscate ale nucilor. Se toacă mărunt și se pun într-un borcan de 500 ml, cât să umple o treime. Se umple borcanul cu țuică naturală și se lasă 21 de zile la macerat. Se strecoară într-o sticluță de culoare închisă. Se ia câte o lingură, diluată cu o jumătate de pahar de apă, cu jumătate de oră înainte de masă.
Oboseală, imunitate scăzută, boli de stomac
Se prepară un sirop din 2 pumni de coji verzi de nucă tocate mărunt, și un litru de apă. se pune amestecul pe fos si fierbe 10 minute, apoi se adaugă cateva cuișoare. Se lasă la răcit, se strecoară și la final se adaugă 1 kg de zahăr tos sau miere de albine. Se toarnă în sticle închise la culoare. Se ia câte o linguriță de sirop, de 3 ori pe zi, după masă.
Varice, dermatoză, dureri reumatice
Se aplică pe zonele afectate macerat din coji verzi de nuci, sau se fac frecții cu acest macerat. Se umple un borcan pe un sfert cu coji tocate mărunt, și peste ele se toarnă oțet de mere. Se lasă 2-3 săptămâni la macerat.

marți, 14 octombrie 2014

Shearwater - Animal Joy

brendan benson-the alternative to love

Brendan Benson "Cross Eyed"

Brendan Benson - Cold Hands Warm Heart

Father John Misty - Fear Fun

Husky - Forever So

Fleet Foxes - Helplessness Blues

Fleet Foxes - Fleet Foxes

Elbow - The Blanket of Night

Elbow - Real Life Angel

Elbow - The Take Off and Landing of Everything

Elbow - Colour Fields

Elbow - Honey Son

Elbow - This Blue World

duminică, 5 octombrie 2014

Iodul tiroida şi silueta

Iodul favorizează arderea grăsimilor, stimulează creşterea şi menţine sănătatea părului, unghiilor, pielii şi dinţilor. Algele marine, peştele, carnea şi lactatele reprezintă o bună sursă de iod.
Iodul favorizează arderea grăsimilor, stimulează creşterea şi menţine sănătatea părului, unghiilor, pielii şi dinţilor. Algele marine, peştele, carnea şi lactatele reprezintă o bună sursă de iod.

Necesarul zilnic de iod pentru o persoană adultă este de aproximativ 150 micrograme. Pare puţin, însă fără iodul din algele marine, peşte, carne, lactate organismul nostru nu poate funcţiona corespunzător. Glanda tiroidă produce hormoni cu ajutorul acestui mineral. Hormonii tiroidieni intervin în dezvoltarea creierului, în formarea ţesutului osos, în funcţionarea inimii, în stimularea imunităţii. Carenţa de iod se traduce prin guşă (creşterea în volum a tiroidei), hipotiroidie (activitate redusă a tiroidei). Prof. dr Gheorghe Mencinicopschi explică legătura dintre iod şi siluetă: “Cu ajutorul iodului, glanda tiroidă dirijează arderea grăsimilor. Dacă tiroida nu lucrează cum trebuie, ne îngrăşăm. Persoanele care au probleme cu tiroida sînt în general supraponderale şi obeze”. Iodul este esenţial pentru dezvoltarea inteligenţei.
S-a demonstrat că persoanele cu un aport insuficient de iod au un coeficient de inteligenţă mai scăzut cu 10%-15% decît cele care mănîncă peşte, lactate, fructe sau legume bogate în iod. De asemenea, deficitul de iod este asociat cu tulburări de creştere în cazul copiilor, cu afectarea capacităţii de mişcare, a vorbirii, a auzului.

DIETĂ. Aportul zilnic de iod este asigurat în special de alge marine, peşte, carne şi lactate. Şi sarea iodată este o soluţie de prevenire a carenţelor de iod, însă aici există unele controverse. Iodul nu este stabil în sarea iodată. Conţinutul de iod din sare scade, dacă aceasta nu este depozitată corespunzător sau  dacă punem sare în mîncare în timpul fierberii. Cel mai bine este să adăugăm sare alimentelor atunci cînd ne aşezăm la masă. Sau, şi mai bine, să mîncăm produse care conţin iod: peşte, alge marine, lactate, carne, legume şi fructe.

RECOMANDĂRI. “Iodul are şi unele contraindicaţii. Persoanele alergice la iod sau cele cu cancer tiroidian trebuie să respecte sfatul medicului în alcătuirea dietei”, precizează prof. dr Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetări Alimentare. Specialistul nostru avertizează că prin fierbere cantitatea de iod din peşte, carne, legume, fructe se reduce simţitor. Cantitatea de iod din carne sau peşte scade cu 50% prin preparare, în legume şi fructe – cu 30%, iar în lapte – cu 25%.
 

Aport

Vîrsta   Iod (micrograme)
Copii 0-2 ani    50 microg
Copii 2-6 ani    90 microg
Copii 7-12 ani  120 microg
Copii 12-18 ani            150 microg
Adulţi   150 microg
Femei însărcinate          200 microg

Femei care alăptează    200 microg 

miercuri, 1 octombrie 2014

Pagini